2024. feb 23.

Ahonnan Jól Látszik Gibratár Sziklája

írta: Csikós Mihály
Ahonnan Jól Látszik Gibratár Sziklája

Andalúz extremitások

andaluzia_cover.jpg

Sokmindenre fel vagyok készülve, ha utazom. Ezért sem izgulok. Tudom, hogy fura helyzetekbe fogok kerülni, és azt is tudom, hogy meg fog oldódni így vagy úgy, bármibe is keveredek. De ahhoz nem vagyok hozzászokva, hogy sajátkezűleg kell bevetnem extrém sportokat munka közben.

SOTOGRANDE

Andalúziába kaptam meghívást, hogy tervezzek oda egy házat Sotogrande-ba. Ez egy nagyon szép tengerparti dombos rész a Guadiaro folyó torkolatánál San Roque községben, 25 kilométerre északra a Gibraltári Sziklától és alig pár kő hajításnyira délre Málagától.

A negyed nagy része lagunás rendszerüre van kialakitva, kicsit hasonlóan mint Velencében. Így vizen is megközelítehtőek a házak és nyugottan beparkolhatunk a ablakunk alá a hajónkkal.

 

GIBRALTÁR

Gibraltar Sziklája nem akármi ám. Ez fontos törtenelmi helyszín a környék nagy látványossága. Szerencsére mivel hatalmas, ezért a legtöbb helyröl jól kivehető.

img_3186.jpg

Olyasmi karakterű dolog ez - már csak a funkciója miatt is - mint a Gellért-hegy Citadellája csak más léptékben. Az egész szikla tele van luggatva alagutakkal és jaratokkal mivel katonai erődként is szolgál. De még saját repülőtere is van amin teljesen normalisan keresztül halad a felfelé tartó közút. Mész a kocsival, jön egy piros lámpa. Megállsz, leszáll keresztbe, süvöltve a repülőgép és már mehetsz is tovább. Elég ijesztő élmény. Baromi nagy a repülő forgalom szóval rendes kereszteződés hangulat van:

img_3207.jpg

Fentről a kilátás lenyűgöző. A szikla tetején is volt ügyfelemnek egy lakása az egyik legmagasabban lévő építésitelken, a fotók jórészét onnan készítettem.

A repültérn kívül vámhivatalok, rezidens  majmok és turista atrakciók is akadnak a csúcson.

img_3362.jpg

img_3328.jpg

A környéket is bebarangoltam. Ekkor még nem sejthettem, hogy a majmokon és a gibraltári szélen kivül más is fogja cibalni a hajamat hamarosan.

MUNKA -  KALAND

Az ügyfélnek már volt egy háza itt, de vett a hegyvidékesebb részen egy másik telket, és oda is szeretett volna egy házat.

Az egész a szokásos mederben indult. A kellemesen hűs házban beszélgettünk. Elmondták mit szeretnének nagyjából mesélt a telek tulajdonságairól. Aztán körbevezetett a házban, mert ezen is szeretett volna apróbb módosításokat.

Majd utána mondta, hogy akkor menjünk, nézzük meg a telket. Szedtem volna a holmimat, de amikor rákérdezett, hogy szoktam-e motorozni, azért egy pillanatra abbahagytam a pakolást. Mondtam, hogy: hát nem. Éreztem valahol, belül, hogy akkor most majd megtanulok. Amikor kimentünk az udvarra, két quad állt kint indulásra készen.

img_2599.jpg

Megmutatták, hogyan működik. Mindenki szerint nagyon egyszerű, és csak erre meg arra kell nagyon odafigyelni, hogy ne legyen baj. Akkor sem voltam mai gyerek, szóval hevesen próbáltam feldolgozni az információkat, de az események nem vártak rám. Nekivágtunk a tikkasztó napsütésben a hegyeknek. 

Végülis elég jól boldogultam. Már épp kezdtem élvezni a száguldást, amikor hipp-hopp, megérkeztünk. Lehuzódtunk az út szélére és mutatta az ügyfél, hogy ott van lent a domboldalon a telek. A környezet csodálatos volt. Olajfákkal lazán benött, javarészt köves domboldalból állt a környék, még csak pár ház volt oda építve. Nem volt sok időm álmélkodni, mert az ügyfél kövérgázzal szabályosan beleugratott a szakadék minőségű holdbéli tájba. Nem volt mit tenni, én is terep üzemmódba kapcsoltam és mély levegőt véve követtem az út nélküli terepre.

Voltak pillanatok, amikor úgy voltam vele, hogy akkor én ezt most feladom, de csak odaértem. Végül is nagyon megérte: A telek nagyon jó helyen volt, gyönyörű tengeri kilátással és valóban jól látszott a Gibraltári Szikla.

 

Kalandos bejárás volt de gyönyörű. Végülis ez a ház szültetett meg. Sajnos csak tömegvázlat keszült a rövidihatáridő miatt.

Szerencsére ezután egy kicsit kevésbé extrém programjaim is voltak. Végül Málagába is felruccantam, bejárni azt a meseszép várost.

Még volt egy utam ugyanide és akkor egészen más málagai hangulatot kaptam. De ezt egy következö posztra tartogatom.

FOTÓ: CSIKÓS MIHÁLY

Szólj hozzá

mediterrán andalúzia quad malaga gibraltár dél európa