2024. feb 05.

Macis Játék

írta: Csikós Mihály

Székelyföldi éjszakák

Nem rég Erdélyben terveztünk egy öt csillagos szállodát, Szovátán. A telek közel van a híres szovátai Medve Tóhoz.

Külföldi projekteknél, a jogszabályoknak megfelelően a tervek egy részének helyi adaptálását helyi kollégák végzik. A különlegesen lejtős terep és az adaptációs munkák miatt többször is kiutaztunk a helyszínre. De senki sem szólt egy igazán fontos dologról.

FOTÓ: Wikipedia

Mindig ugyanabban a közeli szállodában szálltunk meg. Így közel voltunk a Medve Tóhoz, ami ennek a városnak a legizgalmasabb turisztikai látnivalója a gyönyörű környezettel, kiépített stranddal és a különleges, sós vizével.

Első alkalommal a jól végzett munka után a szállodában vacsoráztunk, amikor furcsa hangon csipogott a telefonunk. Egy SMS üzenet érkezett, ami románul volt. Gondoltuk, hogy csak a szokásos mobilhálózat üdvözlő szövege. A vacsora után kollégám mondta, hogy még sétál egyet. Én inkább lefeküdtem aludni.

Másnap reggelinél büszkén jelentette, hogy körbesétálta az egész Medve Tavat és, hogy milyen gyönyörű táj ez. Kicsit irigykedtem is, hogy én ezt kihagytam. Hiszen mégiscsak egy nevezetesség mellett van a szálloda.

A projekt jól haladt és újra meg újra meglátogattuk ezt a tündéri helyet.

A vacsorák közben mindig érkezett az SMS, szóval szöget ütött a fejemben, hogy mégis mi folyik itt. A pincért faggattuk ki, aki nagyon készségesen, bár véleményem szerint csöppet megkésve tájékoztatott, hogy a polgárőrség automatikus alkalmazása küldi az SMS-t, ami medveveszélyről tájékoztat. Egy pillanatra azért abbahagytuk a rágást, belegondolván, hogy hónapok óta hagyjuk figyelmen kívül ezt az üzenetet, de sőt még éjszakai túrázás is lebonyolódott a medveveszély közepette. A pincér arra is felhívta a figyelmünket, hogy az ajtónál(!) van kint egy sárga háromszög(!!) egy rajzfilmbe illő medvesziluettel(!!!) és az jelzi azt, hogy ezen a környéken figyelni kell erre. Leginkább a szállodákat szeretik az ételmaradékok miatt. Le is fordította az üzenetet, hogy per pillanat éppen a velünk párhuzamos utcában csatangol két kifejlett példány. Ezen túl már jobban figyeltük a matricát és az SMS-t is. Azóta is kicsit borzongok tőle, hogy esti sétáinkon bármikor belefuthattunk volna egy medvébe, aki kaját keres a szemétben.

Szóval érdemes Szovátára látogatni, varázslatos kis üdülőparadicsom, csak óvatosan a medvékkel este!

FOTÓ: Csikós Mihály

Szólj hozzá

történet románia medve kaland szováta kelet európa Erdély