2015. már 23.

Saigon-Moszkva tengely

írta: Csikós Mihály
Saigon-Moszkva tengely

img_2087_net.jpg

Vietnámban, Francia-Indokína egykori fővárosában, Dalatban terveztem egy házat, annak művezetésén jártam kint. A munka végeztével már visszatértünk Saigonba, két nappal a haza út előtt, amikor egyik orosz megrendelőm hívott telefonon, hogy megtalálták a  megfelelő telket a tervezendő házukhoz és be tudnék-e ugrani Moszkvába, hogy megnézzem. Mit mondhat ilyenkor az ember? Azt, hogy persze.

Vízum kellett, ahhoz meg hivatalos meghívólevél. Megrendelőm mondta is, hogy küldi e-mail-ben. Én be is vonultam a nyomtatott papírommal a saigoni orosz nagykövetségre vízumot igényelni. Nem ment könnyen...

Az ügyintézőm láthatóan olyan típusú ember volt, aki minden különösebb ok nélkül nagyon haragszik a világra, cserébe se oroszul, se angolul nem igazán beszélt.  Amikor megnézte a papírjaimat felcsillant a szeme, hogy ma jó napja lesz és szinte már boldogan közölte, hogy elutasítja a vízumkérelmet, mivel csak az eredeti meghívólevelet fogadhatják el. Akkor már éreztem, hogy ez bonyolult lesz.

Már nem volt egész 2 nap az indulásig. Tájékoztattam moszkvai megrendelőmet a fejleményekről. Ő azt mondta, rögtön elküldi DHL-el az eredeti levelet, ami 24 órán belül meg is érkezett. Kedden 9-kor indult a gép és hétfő 9 órakor érkeztem a vietnámi orosz nagykövetségre ismét. A rosszindulatú ügyintézőm láthatóan még jobban feldühödött a világra, amikor előtte nyitottam ki a DHL küldeményt, amiben az eredeti meghívólevél volt. Dúlva-fúlva átvette a papírt és az útlevelemet, majd odavetette, hogy várjak. Vártam.

img_2118_net.jpg

 vietnámi ebéd a nagykövetség udvarán

Reggeltől egészen pontosan...estig. Konkrétan lement a nap, mire előkeveredett az elvtárs és lecsapta a pultra az útlevelet, benne a kívánt vízummatricával. Szaladtam is kialudni magam és másnap reggel kilenckor jó szívvel búcsúztam vietnámi megrendelőmtől a reptéren, majd beálltam a check-in sorba. Amikor a pulthoz értem, nyújtottam az útlevelemet, amiből kiesett valami. Nézem, hogy mi az. Hát nem az az oldala az útlevélnek, ahol a fotóm van! Kitépte valaki... A pultos kislány mondta is, hogy leszek szíves a magyar konzulátuson újat igényelni, merthogy ezzel repülni nem fogok, az biztos. Ez még Magyarországon sem hiszem, hogy túl gördülékenyen ment volna, nekem meg 2 óra múlva indult gépem. Hívtam a vietnámi kapcsolatomat és kérdeztem, hogy mit gondol. Azt gondolta, pár telefonnal elintézi, hogy kiutasítsanak az országból. Így 24 óra múlva hibás útlevéllel bár, de időre érkeztem meg Moszkvába.

img_2149_net.jpg

valahogy így



                        
Szólj hozzá

vízum utazás történet érdekesség távol kelet saigon vietnám dalat